Орієнтовне
календарно-тематичне планування з інформатики
для 5 класу за програмою для 5-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
(для
учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
35
год (1 год на тиждень)
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Розділ
1. Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації
інформаційних процесів. (6 год)
|
|||
1.
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час
роботи в комп’ютерному класі. Інформаційні процеси та системи. Повідомлення,
дані, інформація, шум.
|
|
|
2.
|
Роль інформаційних технологій у житті сучасної
людини.
|
|
|
3.
|
Комп’ютери та їх різновиди. Складові комп’ютерів та
їх призначення.
|
|
|
4.
|
Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики),
операції над ними.
|
|
|
5.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 1. Створення файлів і ярликів з використанням засобів
файлового менеджера.
|
|
|
6.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 2. Операції
з об’єктами файлової системи (папками,
файлами та ярликами).
|
|
|
Розділ
2. Цифрові мережеві технології.(5 год)
|
|||
7.
|
Локальна
мережа.
|
|
|
8.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 3. Виконання операцій з файлами та папками в мережі.
|
|
|
9.
|
Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне
користування Інтернетом.
|
|
|
10.
|
Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.
Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.
|
|
|
11.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 4. Використання пошукових фраз. Пошук та завантаження відомостей з Інтернету, їх
оцінювання.
|
|
|
Розділ
3. Текстовий процесор.(5 год)
|
|||
12.
|
Повторення правил уведення, редагування та
форматування тексту (символів, абзаців). Додавання малюнків із файлу та їх
форматування.
|
|
|
13.
|
Додавання, редагування та форматування таблиць.
|
|
|
14.
|
Сторінки документа та їх форматування.
|
|
|
15.
|
Підготовка документа до друкування. Друкування
документа.
|
|
|
16.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 5.
Створення текстового документа, що містить таблиці та малюнки. Підготовка документа до друкування.
|
|
|
Розділ
4. Алгоритми і програми. (13 год)
|
|||
17.
|
Базові структури алгоритмів та графічний спосіб
подання алгоритмів.
|
|
|
18.
|
Середовище описання і виконання алгоритмів.
|
|
|
19.
|
Система команд виконавця алгоритмів.
|
|
|
20.
|
Лінійні алгоритми.
|
|
|
21.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 6. Складання та виконання лінійних алгоритмів у навчальному середовищі програмування.
|
|
|
22.
|
Алгоритмічна структура розгалуження. Повне та
неповне, вкладене розгалуження.
|
|
|
23.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 7. Складання та виконання алгоритмів з
розгалуженнями в навчальному
середовищі програмування.
|
|
|
24.
|
Алгоритми з повтореннями. Цикли з передумовою.
|
|
|
25.
|
Алгоритми з повтореннями. Цикли з післяумовою.
|
|
|
26.
|
Алгоритми з повтореннями. Цикли з лічильником
|
|
|
27.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 8.
Складання та виконання циклічних алгоритмів в навчальному середовищі програмування
|
|
|
28.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 9. Складання та виконання алгоритмів з повторенням та
розгалуженням в навчальному середовищі програмування.
|
|
|
29.
|
Підсумковий
урок з теми.
|
|
|
Розділ 5. Проектна діяльність.(4 год)
|
|||
30.
|
Етапи здійснення проектної діяльності: постановка
завдання, планування, виконання та захист проекту.
|
|
|
31.
|
Здійснення проектної діяльності.
|
|
|
32.
|
Здійснення проектної діяльності.
|
|
|
33.
|
Здійснення проектної діяльності.
|
|
|
34.
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за
рік.
|
|
|
|
Резервний час – 1 год.
|
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків інформатики для 6 класу
(за програмою нового Державного
стандарту), 35 годин
(1 година на тиждень)
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Алгоритми та їх
виконавці (7 год.)
|
|
||
1
|
Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд
виконавця
|
|
|
2
|
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне
виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті
|
|
|
3
|
План виконання завдання. Планування в нашому житті.
Практична робота 1. Складання алгоритмів
для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів
|
|
|
4
|
Базові алгоритмічні структури: структура слідування.
Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму
|
|
|
5
|
Об’єкти та події
|
|
|
6
|
Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному
середовищі виконання алгоритму
Практична робота 2. Складання алгоритмів
опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у
визначеному навчальному середовищі
виконання алгоритмів
|
|
|
7
|
Урок узагальнення знань з теми «Алгоритми та їх
виконавці»
(Оцінки за тему)
|
|
|
Поняття операційної
системи (6 год.)
|
|
||
8
|
Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс
операційної системи
|
|
|
9
|
Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи. Властивості
об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта,
розширення імені. Поняття типу файлу
|
|
|
10
|
Операції над об’єктами файлової системи: створення,
виділення, копіювання, перейменування,
переміщення та вилучення об’єктів
|
|
|
11
|
Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання,
переміщення
|
|
|
12
|
Відновлення вилучених
об’єктів операційної системи
|
|
|
13
|
Пошук об’єктів файлової системи.
Практична робота 3. Операції над
об’єктами та групами об‘єктів файлової системи
|
|
|
Мультимедіа (4 + 1 год.)
|
|
||
14
|
Поняття про мультимедіа. Об’єкти мультимедіа: текст, зображення, аудіо та
відео. Галузі використання мультимедіа
|
|
|
15
|
Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа.
Копіювання об’єктів мультимедіа з цифрових камер і мобільних пристроїв на
комп’ютер
|
|
|
16
|
Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості
|
|
|
17
|
Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір.
Основні операції над зображеннями: обтинання,
обертання.
Практична робота 4. Копіювання об‘єктів
мультимедіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами. Перегляд
зображень та змінення значень їх властивостей
|
|
|
18
|
Урок узагальнення знань з тем «Поняття операційної системи. Мультимедіа»
(Оцінки за тему)
|
|
|
Текстовий процесор (8
год.)
|
|
||
19
|
Поняття текстового документа, його об’єктів. Текстовий процесор, його
призначення. Середовище
текстового процесора. Створення, відкривання і збереження текстового
документа. Режими роботи в середовищі текстового процесора
|
|
|
20
|
Виділення фрагментів тексту.
Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння
|
|
|
21
|
Введення і редагування тексту. Перевірка правопису. Виправляння
помилок. Пошук та заміна фрагментів в тексті
|
|
|
22
|
Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір,
вирівнювання, встановлення відступів абзацу, міжрядкового інтервалу
|
|
|
23
|
Алгоритм опрацювання текстового документа.
Практична робота 5. Редагування та форматування
текстового документа
|
|
|
24
|
Вставляння графічних об’єктів
у текстовий документ. Вставляння
організаційних діаграм (схем, діаграм)
|
|
|
25
|
Довідкова система текстового процесора. Поняття
ключового слова. Пошук потрібних відомостей. Нумерування сторінок. Попередній
перегляд, друк.
Практична робота 6. Вставляння графічних
об’єктів та організаційних діаграм у текстовий документ. Друк документа
|
|
|
26
|
Урок
узагальнення знань з теми «Текстовий
процесор»
(Оцінки за тему)
|
|
|
Комп’ютерні
мережі (8 + 1 год.)
|
|
||
27
|
Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи
комп’ютерних мереж
|
|
|
28
|
Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу.
Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками
|
|
|
29
|
Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету
|
|
|
30
|
Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її
адреси. Гіперпосилання
|
|
|
31
|
Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів,
обраних для швидкого доступу.
Практична
робота 7. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою.
Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду
|
|
|
32
|
Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в
Інтернеті. Поняття пошукової системи. Простий пошук. Аналіз інформаційних
матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті
|
|
|
33
|
Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів.
Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн-перекладачі
|
|
|
34
|
Авторське право та Інтернет. Правила безпечного користування
Інтернетом при пошуку інформаційних
матеріалів (повідомлень).
Практична
робота 8. Робота з Інтернет-енциклопедіями, словниками та онлайн-перекладачами
|
|
|
35
|
Урок узагальнення знань з теми
«Комп’ютерні мережі» (Підсумковий урок)
|
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків інформатики для 7 класу
(за програмою нового Державного
стандарту), 35 годин
(1 година на тиждень)
Складено згідно з навчальною програмою, затвердженою
Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від
06.06.2012 р. № 664): Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів (автори Жалдак М.І., Морзе Н.В.,
Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я., Шакотько В.В.) та враховано
зміни в програмі затверджені наказом Міністерства від
29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для
загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня».
№ з/п
|
Тема розділу (уроку)
|
Дата
|
Примітка
|
Електронне
листування (4 год.)
|
|
||
1
|
Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та
електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки. Створення
електронної скриньки.
|
|
|
2
|
Робота з електронною скринькою. Надсилання, отримання,
перенаправлення повідомлень. Вкладання файлів.
|
|
|
3
|
Використання адресної книжки та списків розсилання.
Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною
скринькою
|
|
|
4
|
Практична
робота 1. Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені
файли
|
|
|
Моделювання (3 год. +
1 год. резерв)
|
|
||
5
|
Поняття моделі. Поняття предметної галузі
|
|
|
6
|
Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис,
таблиця, формули, схеми та ін.
|
|
|
7
|
Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова
інформаційних моделей. Практична
робота 2. Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах
|
|
|
8
|
Урок узагальнення та систематизації знань з тем
«Електронне листування» та «Моделювання»
(Оцінки
за тему)
|
|
|
Алгоритми з
повторенням і розгалуженням (9 год.)
|
|
||
9
|
Базові алгоритмічні структури
|
|
|
10
|
Алгоритми з повторенням. Складання та виконання
алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання
алгоритмів
|
|
|
11
|
Практична
робота 3. Складання
та виконання алгоритмів з повторенням, у визначеному навчальному середовищі
виконання алгоритмів
|
|
|
12
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне
висловлювання «Якщо – то – інакше». Алгоритми з розгалуженням
|
|
|
13
|
Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням для
виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
14
|
Практична
робота 4. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у визначеному
навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
15
|
Цикли з передумовою. Складання та виконання складних
алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному
середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
16
|
Практична
робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у
визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
|
|
17
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Алгоритми
з повторенням і розгалуженням»
(Оцінки
за тему)
|
|
|
Табличний процесор (8
+ 1 год.)
|
|
||
18
|
Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти
електронної таблиці, їх властивості. Відкривання, перегляд і збереження електронної книги. Навігація
по електронній таблиці
|
|
|
19
|
Типи даних: число, текст, формула. Уведення даних до
комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й
вилучення даних
|
|
|
20
|
Формати даних: числовий, текстовий, формат дати.
Форматування даних, комірок і діапазонів комірок
|
|
|
21
|
Практична
робота 6. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного
процесора
|
|
|
22
|
Виконання обчислень у табличному процесорі. Використання вбудованих
функцій у табличному процесорі. Правила запису формул у табличному процесорі.
Копіювання і переміщення формул.
Поняття про модифікацію формул при копіюванні
|
|
|
23
|
Практична
робота 7. «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання
вбудованих функцій табличного процесора»
|
|
|
24
|
Діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та
форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного
процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі
|
|
|
25
|
Практична
робота 8. Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі
|
|
|
26
|
Урок
узагальнення та систематизації знань з теми «Табличний процесор»
(Оцінки за тему)
|
|
|
Розв’язування
компетентнісних задач, виконання індивідуальних навчальних проектів (8 + 1
год.)
|
|||
27
|
Розв’язування
компетентнісних задач з (назва предмету)
|
|
|
28
|
Розв’язування
компетентнісних задач з (назва предмету)
|
|
|
29
|
Розв’язування
компетентнісних задач з (назва предмету)
|
|
|
30
|
Розв’язування
компетентнісних задач з (назва предмету)
|
|
|
31
|
Навчальні
проекти. Вибір теми проекту. Аналіз умови задачі. Розробка плану виконання
проекту
|
|
|
32
|
Виконання
індивідуальних проектів
|
|
|
33
|
Виконання
індивідуальних проектів
|
|
|
34
|
Захист індивідуальних проектів
|
|
|
35
|
Урок
узагальнення знань з тем «Розв’язування компетентнісних задач, виконання
індивідуальних навчальних проектів» (Підсумковий урок)
(Оцінки за тему)
|
|
|
Додаткові поради:
ü Кінцевим уроком кожної теми, крім останньої, є практична
робота, яка за санітарними нормами може бути тривалістю не більше 20-25 хв.
Тому, на мою точку зору, буде доцільно «Підсумки
теми» проводити у вигляді тестування по теоретичному матеріалу, гри, вікторини
чи іншої діяльності учнів за навчальним матеріалом теми з обов’язковим
оцінюванням.
ü Всі уроки практичних робіт доречно доповнити цікавим
пізнавальним матеріалом, що стосується поточної теми (екскурси в історію,
знайомство з іншими аналогічними програмами, виступи учнів зі своїми доповідями
чи презентаціями тощо). Адже сама практична робота займе лише половину
уроку.
ü Вивчення останньої теми дає можливість навчити учнів
самостійно (чи в групі) працювати над плануванням, створенням, оформленням і
захистом власної творчої роботи. Учитель повинен заздалегідь підготувати цікаві
теми для учнівських робіт, щоб це було цікаво і корисно.
Календарно-тематичне
планування з інформатики
для 8 класу за програмою для 5-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
70
год (2 год на тиждень)
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Розділ
1. Кодування даних (3 год)
|
|||
1.
|
Правила
поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання
даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.
|
|
|
2.
|
Двійкове
кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.
|
|
|
3.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 1.
Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних.
|
|
|
Розділ
2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 год)
|
|||
4.
|
Архітектура
комп’ютера. Технічні характеристики складових комп’ютера.
|
|
|
5.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 2.
Конфігурація комп’ютера під потребу .
|
|
|
6.
|
Класифікація
та загальні характеристики програмного забезпечення. Ліцензії на програмне
забезпечення, їх типи. Поняття
інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення, проблеми сумісності ПЗ.
|
|
|
7.
|
Класифікація
та основні функції операційних систем. Системне програмне забезпечення.
Службове
програмне забезпечення. Форматування
носіїв даних. Архівування даних.
|
|
|
8.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 3.
Архівування та розархівування даних.
|
|
|
Розділ 3. Опрацювання текстових даних (6 год)
|
|||
9.
|
Формати
файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків,
таблиць, колонок, символів.
|
|
|
10.
|
Створення,
редагування та форматування формул, графічних об’єктів в текстовому документі.
|
|
|
11.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 4.
Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.
|
|
|
12.
|
Стилі і шаблони документів. Верстка документа.
Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.
|
|
|
13.
|
Алгоритм опрацювання складного текстового
документа.
|
|
|
14.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 5.
Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.
|
|
|
Розділ
4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 год)
|
|||
15.
|
Мультимедіа.
Формати аудіо-
та відео файлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа.
|
|
|
16.
|
Засоби
перетворення аудіо- та відеоформатів. Захоплення аудіо та відео,
створення аудіо-, відео фрагментів.
|
|
|
17.
|
Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу
відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. Налаштування
часових параметрів аудіо- та відеоряду.
|
|
|
18.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 6.
Створення відеокліпу. Додавання
відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.
|
|
|
19.
|
Мультимедіа
в Інтернеті. Сервіси розміщення аудіо- та
відео файлів в Інтернеті.
|
|
|
20.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в
Інтернеті.
|
|
|
Розділ 5.
Основи
подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (8 год.)
|
|||
21.
|
Поняття мови програмування та її
складових. Знайомство
з середовищем програмування.
|
|
|
22.
|
Створення програмного проекту, його
компіляція, збереження, виконання.
|
|
|
23.
|
Запис
програми засобами середовища програмування. Основні компоненти програми.
|
|
|
24.
|
Поняття форми, елемента керування, події,
обробника події.
|
|
|
25.
|
Поняття об’єкту та його властивостей і
методів. Властивості і методи елементів керування. Використання вікон
повідомлень.
|
|
|
26.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення
об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.
|
|
|
27.
|
Елементи керування «напис» та «кнопка».
|
|
|
28.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та
написами.
|
|
|
Розділ
6. Алгоритми
роботи з об’єктами та величинами (21 год)
|
|||
29.
|
Величини
(змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин.
|
|
|
30.
|
Елементи для введення даних: текстове поле,
прапорець, випадаючий список.
|
|
|
31.
|
Співвідношення типів даних та елементів для введення
даних.
|
|
|
32.
|
Величини
числового типу, операції над ними.
|
|
|
33.
|
Величини
текстового типу, операції над ними.
|
|
|
34.
|
Величини символьного
типу, операції над ними.
|
|
|
35.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів
опрацювання величин в навчальному
середовищі програмування.
|
|
|
36.
|
Величини
логічного типу, операції над ними.
|
|
|
37.
|
Алгоритми з
розгалуженнями для опрацювання величин.
|
|
|
38.
|
Вкладені
розгалуження.
|
|
|
39.
|
Складання алгоритмів опрацювання величин у
навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання .
|
|
|
40.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Налагодження готової програми.
|
|
|
41.
|
Алгоритми з
повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
|
|
|
42.
|
Алгоритми з
повтореннями для опрацювання величин. Цикли з умовами.
|
|
|
43.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з
повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин.
|
|
|
44.
|
Відображення
базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, ламана.
|
|
|
45.
|
Відображення
базових графічних примітивів – сектор, еліпс.
|
|
|
46.
|
налаштування
стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
|
|
|
47.
|
Відображення
рисунків із зовнішніх файлів.
Налагодження
програм
|
|
|
48.
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних.
|
|
|
49.
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу з теми.
|
|
|
Розділ 7. Технології опрацювання числових
даних у середовищі табличного
процесора (11 год)
|
|||
50.
|
Типи
посилань на комірки та діапазони комірок.
|
|
|
51.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення.
|
|
|
52.
|
Призначення
й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.
|
|
|
53.
|
Призначення
логічних функцій табличного процесора.
|
|
|
54.
|
Встановлення параметрів сторінки. Друкування
електронної таблиці.
|
|
|
55.
|
Умовне
форматування.
|
|
|
56.
|
Інструктаж з БЖД. Практична
робота 15. Використання математичних, логічних та
статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.
|
|
|
57.
|
Створення та налагодження діаграм різного типу.
|
|
|
58.
|
Упорядкування даних у
таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні
підсумки .
|
|
|
59.
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.
|
|
|
60.
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу з теми
|
|
|
Розділ
8. Розв’язування компетентнісних задач (5 год)
|
|||
61.
|
Розв’язування компетентнісних задач
|
|
|
62.
|
Розв’язування компетентнісних задач
|
|
|
63.
|
Розв’язування компетентнісних задач
|
|
|
64.
|
Розв’язування компетентнісних задач
|
|
|
65.
|
Розв’язування компетентнісних задач
|
|
|
Розділ 8. Виконання
індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної
галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год)
|
|||
66.
|
Виконання індивідуальних і групових навчальних
проектів
|
|
|
67.
|
Виконання індивідуальних і групових навчальних
проектів
|
|
|
68.
|
Виконання індивідуальних і групових навчальних
проектів
|
|
|
69.
|
Виконання індивідуальних і групових навчальних
проектів
|
|
|
70.
|
Повторення
і систематизація навчального матеріалу за рік.
|
|
|
Календарно-тематичне
планування курсу інформатики
для
9-го класу (1 год. на тиждень)
№
з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Практичні
роботи
|
Домашнє
завдання
|
Тема
1. Інформація.
Інформаційні процеси та системи (2 год.)
|
|
||
1.
|
Інформація.
Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.
|
|
|
2.
|
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру
та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.
|
|
|
Тема
2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)
|
|
||
3.
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура
персонального комп’ютера.
|
|
|
4.
|
Пристрої обробки та
зберігання даних.
|
|
|
5.
|
Пристрої введення
та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
(Оцінки за тему 1-2)
|
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
|
|
Тема
3. Системне програмне забезпечення (7
год.)
|
|
||
6.
|
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її
функції. Складові та класифікація операційних систем.
|
|
|
7.
|
Інтерфейс користувача операційної системи.
|
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача
операційної системи.
|
|
8.
|
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.
|
|
|
9.
|
Операції над об’єктами файлової системи.
|
|
|
10.
|
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
|
Практична
робота № 3. Робота з
об’єктами файлової системи.
|
|
11.
|
Пошук інформації на
комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної
системи.
|
Практична
робота № 4. Пошук
інформації на комп’ютері.
|
|
12.
|
Використання системних утиліт.
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема
4. Службове програмне забезпечення (3 год.)
|
|
||
13.
|
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
|
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.
|
|
14.
|
Стискання та архівування даних.
|
Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.
|
|
15.
|
Збереження даних на
знімних носіях.
|
|
|
16.
|
Повторення.
Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема
5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
5.1.
Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)
|
|
||
17.
|
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.
|
|
|
18.
|
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних
мереж.
|
|
|
19.
|
Робота в локальній
мережі. Спільний доступ до ресурсів.
|
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної
мережі.
|
|
5.2.
Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)
|
|
||
20.
|
Призначення й
структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в
Інтернеті.
|
|
|
21.
|
Використання та
настроювання веб-браузера.
|
|
|
22.
|
Пошук інформації в
Інтернеті.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.
|
|
Тема
6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)
|
|
||
23.
|
Призначення,
можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим
процесором.
|
|
|
24.
|
Введення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка
правопису.
|
|
|
25.
|
Форматування тексту.
|
Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування
тексту.
|
|
26.
|
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами
|
|
Тема
7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
7.1.
Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год.)
|
|
||
27.
|
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх
властивості.
Колірні системи. Огляд і класифікація сучасних
графічних редакторів. Формати графічних файлів.
|
|
|
7.2.
Основи растрової графіки (3 год.)
|
|
||
28.
|
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів
малюнка та найпростіші операції з ним.
|
|
|
29.
|
Інструменти малювання растрового графічного
редактора.
|
|
|
30.
|
Операції з фрагментами зображень.
|
Практична робота №
11. Створення
растрових зображень
|
|
7.3.
Основи векторної графіки (3 год.)
|
|
||
31.
|
Принципи побудови й обробки векторних зображень.
Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з
графічними об’єктами.
|
|
|
32.
|
Форматування
фігур. Настроювання
параметрів графічних об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень.
|
|
|
33.
|
Переміщення об’єктів у площині та за
шарами. Робота з групами об’єктів.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 12. Створення
векторних зображень
|
|
34.
|
Повторення.
Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
35.
|
Резервний урок
(використовується за потребою)
|
|
|
Календарно-тематичне
планування курсу інформатики
для
9-го класу (1 год. на тиждень)
№
з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Практичні
роботи
|
Домашнє
завдання
|
Тема
1. Інформація.
Інформаційні процеси та системи (2 год.)
|
|
||
1.
|
Інформація.
Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.
|
|
|
2.
|
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру
та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.
|
|
|
Тема
2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)
|
|
||
3.
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура
персонального комп’ютера.
|
|
|
4.
|
Пристрої обробки та
зберігання даних.
|
|
|
5.
|
Пристрої введення
та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
(Оцінки за тему 1-2)
|
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
|
|
Тема
3. Системне програмне забезпечення (7
год.)
|
|
||
6.
|
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її
функції. Складові та класифікація операційних систем.
|
|
|
7.
|
Інтерфейс користувача операційної системи.
|
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача
операційної системи.
|
|
8.
|
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.
|
|
|
9.
|
Операції над об’єктами файлової системи.
|
|
|
10.
|
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
|
Практична
робота № 3. Робота з
об’єктами файлової системи.
|
|
11.
|
Пошук інформації на
комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної
системи.
|
Практична
робота № 4. Пошук
інформації на комп’ютері.
|
|
12.
|
Використання системних утиліт.
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема
4. Службове програмне забезпечення (3 год.)
|
|
||
13.
|
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
|
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.
|
|
14.
|
Стискання та архівування даних.
|
Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.
|
|
15.
|
Збереження даних на
знімних носіях.
|
|
|
16.
|
Повторення.
Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема
5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
5.1.
Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)
|
|
||
17.
|
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.
|
|
|
18.
|
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних
мереж.
|
|
|
19.
|
Робота в локальній
мережі. Спільний доступ до ресурсів.
|
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної
мережі.
|
|
5.2.
Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)
|
|
||
20.
|
Призначення й
структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в
Інтернеті.
|
|
|
21.
|
Використання та
настроювання веб-браузера.
|
|
|
22.
|
Пошук інформації в
Інтернеті.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.
|
|
Тема
6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)
|
|
||
23.
|
Призначення,
можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим
процесором.
|
|
|
24.
|
Введення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка
правопису.
|
|
|
25.
|
Форматування тексту.
|
Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування
тексту.
|
|
26.
|
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами
|
|
Тема
7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
7.1.
Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год.)
|
|
||
27.
|
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх
властивості.
Колірні системи. Огляд і класифікація сучасних
графічних редакторів. Формати графічних файлів.
|
|
|
7.2.
Основи растрової графіки (3 год.)
|
|
||
28.
|
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів
малюнка та найпростіші операції з ним.
|
|
|
29.
|
Інструменти малювання растрового графічного
редактора.
|
|
|
30.
|
Операції з фрагментами зображень.
|
Практична робота №
11. Створення
растрових зображень
|
|
7.3.
Основи векторної графіки (3 год.)
|
|
||
31.
|
Принципи побудови й обробки векторних зображень.
Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з
графічними об’єктами.
|
|
|
32.
|
Форматування
фігур. Настроювання
параметрів графічних об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень.
|
|
|
33.
|
Переміщення об’єктів у площині та за
шарами. Робота з групами об’єктів.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 12. Створення
векторних зображень
|
|
34.
|
Повторення.
Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
35.
|
Резервний урок
(використовується за потребою)
|
|
|
Календарно-тематичне
планування курсу інформатики
для
9-го класу (1 год. на тиждень)
№
з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Практичні
роботи
|
Домашнє
завдання
|
Тема
1. Інформація.
Інформаційні процеси та системи (2 год.)
|
|
||
1.
|
Інформація.
Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.
|
|
|
2.
|
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру
та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.
|
|
|
Тема
2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)
|
|
||
3.
|
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура
персонального комп’ютера.
|
|
|
4.
|
Пристрої обробки та
зберігання даних.
|
|
|
5.
|
Пристрої введення
та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
(Оцінки за тему 1-2)
|
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
|
|
Тема
3. Системне програмне забезпечення (7
год.)
|
|
||
6.
|
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її
функції. Складові та класифікація операційних систем.
|
|
|
7.
|
Інтерфейс користувача операційної системи.
|
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача
операційної системи.
|
|
8.
|
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.
|
|
|
9.
|
Операції над об’єктами файлової системи.
|
|
|
10.
|
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
|
Практична
робота № 3. Робота з
об’єктами файлової системи.
|
|
11.
|
Пошук інформації на
комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної
системи.
|
Практична
робота № 4. Пошук
інформації на комп’ютері.
|
|
12.
|
Використання системних утиліт.
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема
4. Службове програмне забезпечення (3 год.)
|
|
||
13.
|
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
|
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.
|
|
14.
|
Стискання та архівування даних.
|
Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.
|
|
15.
|
Збереження даних на
знімних носіях.
|
|
|
16.
|
Повторення.
Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
Тема
5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
5.1.
Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)
|
|
||
17.
|
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.
|
|
|
18.
|
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних
мереж.
|
|
|
19.
|
Робота в локальній
мережі. Спільний доступ до ресурсів.
|
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної
мережі.
|
|
5.2.
Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)
|
|
||
20.
|
Призначення й
структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в
Інтернеті.
|
|
|
21.
|
Використання та
настроювання веб-браузера.
|
|
|
22.
|
Пошук інформації в
Інтернеті.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.
|
|
Тема
6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)
|
|
||
23.
|
Призначення,
можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим
процесором.
|
|
|
24.
|
Введення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка
правопису.
|
|
|
25.
|
Форматування тексту.
|
Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування
тексту.
|
|
26.
|
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами
|
|
Тема
7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
7.1.
Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год.)
|
|
||
27.
|
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх
властивості.
Колірні системи. Огляд і класифікація сучасних
графічних редакторів. Формати графічних файлів.
|
|
|
7.2.
Основи растрової графіки (3 год.)
|
|
||
28.
|
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів
малюнка та найпростіші операції з ним.
|
|
|
29.
|
Інструменти малювання растрового графічного
редактора.
|
|
|
30.
|
Операції з фрагментами зображень.
|
Практична робота №
11. Створення
растрових зображень
|
|
7.3.
Основи векторної графіки (3 год.)
|
|
||
31.
|
Принципи побудови й обробки векторних зображень.
Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з
графічними об’єктами.
|
|
|
32.
|
Форматування
фігур. Настроювання
параметрів графічних об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень.
|
|
|
33.
|
Переміщення об’єктів у площині та за
шарами. Робота з групами об’єктів.
(Оцінки за тему)
|
Практична робота № 12. Створення
векторних зображень
|
|
34.
|
Повторення.
Підведення підсумків
(Оцінки за тему)
|
|
|
35.
|
Резервний урок
(використовується за потребою)
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар