Календарне планування з інформатики

Орієнтовне календарно-тематичне планування з інформатики
 для 5 класу за програмою для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
35 год (1 год на тиждень)

№ з/п
Тема уроку
Дата
Примітка

Розділ 1. Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів. (6 год)
1.
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. Інформаційні процеси та системи. Повідомлення, дані, інформація, шум.


2.
Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.


3.
Комп’ютери та їх різновиди. Складові комп’ютерів та їх призначення.


4.
Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики), операції над ними.


5.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Створення файлів і ярликів з використанням засобів файлового менеджера.


6.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Операції з об’єктами файлової системи  (папками, файлами та ярликами).


Розділ 2. Цифрові мережеві технології.(5 год)
7.
Локальна мережа.


8.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Виконання операцій з файлами та папками в мережі.


9.
Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.


10.
Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.


11.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Використання пошукових фраз. Пошук та завантаження відомостей з Інтернету, їх оцінювання.


Розділ 3. Текстовий процесор.(5 год)
12.
Повторення правил уведення, редагування та форматування тексту (символів, абзаців). Додавання малюнків із файлу та їх форматування.


13.
Додавання, редагування та форматування таблиць.


14.
Сторінки документа та їх форматування.


15.
Підготовка документа до друкування. Друкування документа.


16.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Створення текстового документа, що містить таблиці та малюнки. Підготовка документа до друкування.


Розділ 4. Алгоритми і програми. (13 год)
17.
Базові структури алгоритмів та графічний спосіб подання алгоритмів.


18.
Середовище описання і виконання алгоритмів.


19.
Система команд виконавця алгоритмів.


20.
Лінійні алгоритми.


21.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6.  Складання та виконання лінійних алгоритмів у навчальному середовищі програмування.


22.
Алгоритмічна структура розгалуження. Повне та неповне, вкладене розгалуження.


23.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7.  Складання та виконання алгоритмів з розгалуженнями в навчальному середовищі програмування.


24.
Алгоритми з повтореннями. Цикли з передумовою.


25.
Алгоритми з повтореннями. Цикли з післяумовою.


26.
Алгоритми з повтореннями. Цикли з лічильником


27.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Складання та виконання циклічних алгоритмів в навчальному середовищі програмування


28.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Складання та виконання алгоритмів з повторенням та розгалуженням в навчальному середовищі програмування.


29.
Підсумковий урок з теми.


Розділ 5. Проектна діяльність.(4 год)
30.
Етапи здійснення проектної діяльності: постановка завдання, планування, виконання та захист проекту.


31.
Здійснення проектної діяльності.


32.
Здійснення проектної діяльності.


33.
Здійснення проектної діяльності.


34.
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.



Резервний час – 1 год.




Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 6 класу
(за програмою нового Державного стандарту), 35 годин
(1 година на тиждень)

№ з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Алгоритми та  їх  виконавці (7 год.)

1
Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця


2
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті


3
План виконання завдання.  Планування в нашому житті.
Практична робота 1. Складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів


4
Базові алгоритмічні структури: структура слідування. Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму


5
Об’єкти та події


6
Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму
Практична робота 2. Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному  навчальному середовищі виконання алгоритмів


7
Урок узагальнення знань з теми «Алгоритми та  їх  виконавці»
(Оцінки за тему)


Поняття операційної системи (6 год.)

8
Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс операційної системи


9
Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи. Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта, розширення імені. Поняття типу файлу


10
Операції над об’єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання,  перейменування, переміщення та вилучення об’єктів


11
Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення


12
Відновлення вилучених об’єктів операційної системи


13
Пошук об’єктів файлової системи.
Практична робота 3. Операції над об’єктами та групами об‘єктів файлової системи


Мультимедіа (4 + 1 год.)

14
Поняття про мультимедіа. Об’єкти  мультимедіа: текст, зображення, аудіо та відео. Галузі використання мультимедіа


15
Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа. Копіювання об’єктів мультимедіа з цифрових камер і мобільних пристроїв на комп’ютер


16
Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості


17
Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір. Основні операції над зображеннями: обтинання,  обертання.
Практична робота 4. Копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами. Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей


18
Урок узагальнення знань з тем «Поняття операційної системи. Мультимедіа»
(Оцінки за тему)


Текстовий процесор (8 год.)

19
Поняття текстового документа, його об’єктів. Текстовий процесор, його призначення. Середовище текстового процесора. Створення, відкривання і збереження текстового документа. Режими роботи в середовищі текстового процесора


20
Виділення  фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння


21
Введення і редагування тексту. Перевірка правопису. Виправляння помилок. Пошук та заміна фрагментів в тексті


22
Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзацу, міжрядкового інтервалу


23
Алгоритм опрацювання текстового документа.
Практична робота 5. Редагування та форматування текстового документа


24
Вставляння  графічних об’єктів у текстовий документ. Вставляння  організаційних діаграм (схем, діаграм)


25
Довідкова система текстового процесора. Поняття ключового слова. Пошук потрібних відомостей. Нумерування сторінок. Попередній перегляд, друк.
Практична робота 6. Вставляння графічних об’єктів та організаційних діаграм у текстовий документ. Друк документа


26
Урок узагальнення знань з теми «Текстовий процесор»
(Оцінки за тему)


Комп’ютерні мережі (8 + 1 год.)

27
Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи комп’ютерних мереж


28
Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками


29
Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету


30
Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання


31
Робота з веб-браузером. Використання,  створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу.
Практична робота 7. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду


32
Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Поняття пошукової системи. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті


33
Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів. Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн-перекладачі


34
Авторське право та Інтернет. Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку  інформаційних матеріалів (повідомлень).
Практична робота 8. Робота з Інтернет-енциклопедіями, словниками та онлайн-перекладачами


35
Урок узагальнення знань з теми «Комп’ютерні мережі» (Підсумковий урок)




Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 7 класу
(за програмою нового Державного стандарту), 35 годин
(1 година на тиждень)

Складено згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664): Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори Жалдак М.І., Морзе Н.В., Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я., Шакотько В.В.) та враховано зміни в програмі затверджені наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня».

№ з/п
Тема розділу (уроку)
Дата
Примітка
Електронне листування (4 год.)

1
Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки. Створення електронної скриньки.


2
Робота з електронною скринькою. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Вкладання файлів.


3
Використання адресної книжки та списків розсилання. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою


4
Практична робота 1. Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли


Моделювання (3 год. + 1 год. резерв)

5
Поняття моделі. Поняття предметної галузі


6
Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.


7
Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей. Практична робота 2. Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах


8
Урок узагальнення та систематизації знань з тем «Електронне листування» та «Моделювання»
(Оцінки за тему)


Алгоритми з повторенням і розгалуженням (9 год.)

9
Базові алгоритмічні структури


10
Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів


11
Практична робота 3. Складання та виконання алгоритмів з повторенням, у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів


12
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання «Якщо – то – інакше». Алгоритми з розгалуженням


13
Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів


14
Практична робота 4. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів


15
Цикли з передумовою. Складання та виконання складних алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів


16
Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів


17
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Алгоритми з повторенням і розгалуженням»
(Оцінки за тему)


Табличний процесор (8 + 1 год.)

18
Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості. Відкривання, перегляд  і збереження електронної книги. Навігація по електронній таблиці


19
Типи даних: число, текст, формула. Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й вилучення даних


20
Формати даних: числовий, текстовий, формат дати. Форматування даних, комірок і діапазонів комірок


21
Практична робота 6. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора


22
Виконання обчислень у табличному процесорі. Використання вбудованих функцій у табличному процесорі. Правила запису формул у табличному процесорі. Копіювання  і переміщення формул. Поняття про модифікацію формул при копіюванні


23
Практична робота 7. «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій табличного процесора»


24
Діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі


25
Практична робота 8. Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі


26
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Табличний процесор»
(Оцінки за тему)


Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних навчальних проектів (8 + 1 год.)
27
Розв’язування компетентнісних задач з (назва предмету)


28
Розв’язування компетентнісних задач з (назва предмету)


29
Розв’язування компетентнісних задач з (назва предмету)


30
Розв’язування компетентнісних задач з (назва предмету)


31
Навчальні проекти. Вибір теми проекту. Аналіз умови задачі. Розробка плану виконання проекту


32
Виконання індивідуальних проектів


33
Виконання індивідуальних проектів


34
Захист індивідуальних проектів


35
Урок узагальнення знань з тем «Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних навчальних проектів» (Підсумковий урок)
(Оцінки за тему)




Додаткові поради:

ü Кінцевим уроком кожної теми, крім останньої, є практична робота, яка за санітарними нормами може бути тривалістю не більше 20-25 хв. Тому, на мою точку зору, буде доцільно «Підсумки теми» проводити у вигляді тестування по теоретичному матеріалу, гри, вікторини чи іншої діяльності учнів за навчальним матеріалом теми з обов’язковим оцінюванням.
ü Всі уроки практичних робіт доречно доповнити цікавим пізнавальним матеріалом, що стосується поточної теми (екскурси в історію, знайомство з іншими аналогічними програмами, виступи учнів зі своїми доповідями чи презентаціями тощо). Адже сама практична робота займе лише половину уроку. 
ü Вивчення останньої теми дає можливість навчити учнів самостійно (чи в групі) працювати над плануванням, створенням, оформленням і захистом власної творчої роботи. Учитель повинен заздалегідь підготувати цікаві теми для учнівських робіт, щоб це було цікаво і корисно.

 Календарно-тематичне планування з інформатики
 для 8 класу за програмою для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
70 год (2 год на тиждень)

№ з/п
Тема уроку
Дата
Примітка

Розділ 1. Кодування даних (3 год)
1.
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.


2.
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.


3.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних.


Розділ 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 год)
4.
Архітектура комп’ютера. Технічні характеристики складових комп’ютера.


5.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера  під потребу .


6.
Класифікація та загальні характеристики програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення, проблеми сумісності ПЗ.


7.
Класифікація та основні функції операційних систем. Системне програмне забезпечення.
Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних. Архівування даних.


8.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Архівування та розархівування даних.


Розділ 3. Опрацювання текстових даних (6 год)
9.
Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків, таблиць, колонок, символів.


10.
Створення, редагування та форматування формул, графічних  об’єктів в текстовому документі.


11.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.


12.
Стилі і шаблони документів. Верстка документа. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.


13.
Алгоритм опрацювання складного текстового документа.


14.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.


Розділ 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 год)
15.
Мультимедіа. Формати аудіо- та відео файлів. Програмне забезпечення для  опрацювання об’єктів мультимедіа.


16.
Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів.


17.
Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.


18.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення відеокліпу.  Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.


19.
Мультимедіа в Інтернеті. Сервіси розміщення аудіо- та  відео файлів в Інтернеті.


20.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7.  Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті.


Розділ 5.
Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (8 год.)
21.
Поняття мови програмування та її складових. Знайомство з середовищем програмування.


22.
Створення програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання.


23.
Запис програми засобами середовища програмування. Основні компоненти програми.


24.
Поняття форми, елемента керування, події, обробника події.


25.
Поняття об’єкту та його властивостей і методів. Властивості і методи елементів керування. Використання вікон повідомлень.


26.
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.


27.
Елементи керування «напис» та «кнопка».


28.
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами.


Розділ 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (21 год)
29.
Величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин.


30.
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.


31.
Співвідношення типів даних та елементів для введення даних.


32.
Величини числового типу, операції над ними.


33.
Величини текстового типу, операції над ними.


34.
Величини символьного типу, операції над ними.


35.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.


36.
Величини логічного типу, операції над ними.


37.
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.


38.
Вкладені розгалуження.


39.
Складання  алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання .


40.
Інструктаж з БЖД.  Практична робота 11. Налагодження готової програми.


41.
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.


42.
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикли з умовами.


43.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин.


44.
Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, ламана.


45.
Відображення базових графічних примітивів – сектор, еліпс.


46.
налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.


47.
Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
Налагодження програм


48.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних.


49.
Повторення і систематизація навчального матеріалу з теми.





Розділ 7. Технології опрацювання числових даних у  середовищі табличного процесора (11  год)
50.
Типи посилань на комірки та діапазони комірок.


51.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення.


52.
Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.


53.
Призначення логічних  функцій табличного процесора.


54.
Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці.


55.
Умовне форматування.


56.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.


57.
Створення та налагодження діаграм різного типу.


58.
Упорядкування  даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні підсумки .


59.
Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.


60.
Повторення і систематизація навчального матеріалу з теми


Розділ 8. Розв’язування компетентнісних задач (5 год)
61.
Розв’язування компетентнісних задач


62.
Розв’язування компетентнісних задач


63.
Розв’язування компетентнісних задач


64.
Розв’язування компетентнісних задач


65.
Розв’язування компетентнісних задач


Розділ 8. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год)
66.
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів


67.
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів


68.
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів


69.
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів


70.
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.



Календарно-тематичне планування курсу інформатики
для 9-го класу (1 год. на тиждень)

№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Практичні роботи
Домашнє завдання
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год.)

1.        
Інформація. Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.


2.        
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.


Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)

3.        
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп’ютера.


4.        
Пристрої обробки та зберігання даних.


5.        
Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
(Оцінки за тему 1-2)
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.

Тема 3.  Системне програмне забезпечення (7 год.)

6.        
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові та класифікація операційних систем.


7.        
Інтерфейс користувача операційної системи.
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.

8.        
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.


9.        
Операції над об’єктами файлової системи.


10.    
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
Практична робота № 3. Робота з об’єктами файлової системи.

11.    
Пошук інформації на комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи.
Практична робота № 4. Пошук інформації на комп’ютері.

12.    
Використання системних утиліт.
(Оцінки за тему)


Тема 4. Службове програмне забезпечення (3 год.)

13.    
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.

14.    
Стискання та архівування даних.

Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.

15.    
Збереження даних на знімних носіях.


16.    
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)


Тема 5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
5.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)

17.    
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.


18.    
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних мереж.


19.    
Робота в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів.
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.

5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)

20.    
Призначення й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в Інтернеті.


21.    
Використання та настроювання веб-браузера.


22.    
Пошук інформації в Інтернеті.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.

Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)

23.    
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором.


24.    
Введення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка правопису.


25.    
Форматування тексту.

Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування тексту.

26.    
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами

Тема 7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год.)

27.    
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Огляд і класифікація сучасних графічних редакторів. Формати графічних файлів.


7.2. Основи растрової графіки (3 год.)

28.    
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним.


29.    
Інструменти малювання растрового графічного редактора.


30.    
Операції з фрагментами зображень.
Практична робота № 11. Створення растрових зображень

7.3. Основи векторної графіки (3 год.)

31.    
Принципи побудови й обробки векторних зображень. Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з графічними об’єктами.


32.    
Форматування фігур. Настроювання параметрів графічних об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень.


33.    
Переміщення об’єктів у площині та за шарами. Робота з групами об’єктів.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 12. Створення векторних зображень

34.    
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)


35.    
Резервний урок (використовується за потребою)



Календарно-тематичне планування курсу інформатики
для 9-го класу (1 год. на тиждень)

№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Практичні роботи
Домашнє завдання
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год.)

1.        
Інформація. Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.


2.        
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.


Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)

3.        
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп’ютера.


4.        
Пристрої обробки та зберігання даних.


5.        
Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
(Оцінки за тему 1-2)
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.

Тема 3.  Системне програмне забезпечення (7 год.)

6.        
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові та класифікація операційних систем.


7.        
Інтерфейс користувача операційної системи.
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.

8.        
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.


9.        
Операції над об’єктами файлової системи.


10.    
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
Практична робота № 3. Робота з об’єктами файлової системи.

11.    
Пошук інформації на комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи.
Практична робота № 4. Пошук інформації на комп’ютері.

12.    
Використання системних утиліт.
(Оцінки за тему)


Тема 4. Службове програмне забезпечення (3 год.)

13.    
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.

14.    
Стискання та архівування даних.

Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.

15.    
Збереження даних на знімних носіях.


16.    
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)


Тема 5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
5.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)

17.    
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.


18.    
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних мереж.


19.    
Робота в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів.
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.

5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)

20.    
Призначення й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в Інтернеті.


21.    
Використання та настроювання веб-браузера.


22.    
Пошук інформації в Інтернеті.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.

Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)

23.    
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором.


24.    
Введення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка правопису.


25.    
Форматування тексту.

Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування тексту.

26.    
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами

Тема 7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год.)

27.    
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Огляд і класифікація сучасних графічних редакторів. Формати графічних файлів.


7.2. Основи растрової графіки (3 год.)

28.    
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним.


29.    
Інструменти малювання растрового графічного редактора.


30.    
Операції з фрагментами зображень.
Практична робота № 11. Створення растрових зображень

7.3. Основи векторної графіки (3 год.)

31.    
Принципи побудови й обробки векторних зображень. Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з графічними об’єктами.


32.    
Форматування фігур. Настроювання параметрів графічних об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень.


33.    
Переміщення об’єктів у площині та за шарами. Робота з групами об’єктів.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 12. Створення векторних зображень

34.    
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)


35.    
Резервний урок (використовується за потребою)


 Календарно-тематичне планування курсу інформатики
для 9-го класу (1 год. на тиждень)

№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Практичні роботи
Домашнє завдання
Тема 1. Інформація. Інформаційні процеси та системи (2 год.)

1.        
Інформація. Інформаційні процеси. Способи подання й кодування інформаційних повідомлень.


2.        
Інформаційні системи та технології. Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Об’єкти та їх властивості.


Тема 2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)

3.        
Історія розвитку обчислювальної техніки. Типова архітектура персонального комп’ютера.


4.        
Пристрої обробки та зберігання даних.


5.        
Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
(Оцінки за тему 1-2)
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.

Тема 3.  Системне програмне забезпечення (7 год.)

6.        
Різновиди програмного забезпечення. Поняття операційної системи та її функції. Складові та класифікація операційних систем.


7.        
Інтерфейс користувача операційної системи.
Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.

8.        
Поняття файлової системи. Навігація файловою системою.


9.        
Операції над об’єктами файлової системи.


10.    
Запуск на виконання програм. Типи файлів.
Практична робота № 3. Робота з об’єктами файлової системи.

11.    
Пошук інформації на комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи.
Практична робота № 4. Пошук інформації на комп’ютері.

12.    
Використання системних утиліт.
(Оцінки за тему)


Тема 4. Службове програмне забезпечення (3 год.)

13.    
Комп’ютерні віруси та антивірусні засоби.
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.

14.    
Стискання та архівування даних.

Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.

15.    
Збереження даних на знімних носіях.


16.    
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)


Тема 5. Комп’ютерні мережі (6 год.)
5.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі (3 год.)

17.    
Комп’ютерні комунікації та комп’ютерні мережі.


18.    
Апаратне і програмне забезпечення комп’ютерних мереж.


19.    
Робота в локальній мережі. Спільний доступ до ресурсів.
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.

5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті (3 год.)

20.    
Призначення й структура мережі Інтернет. Служби Інтернету. Всесвітня павутина. Адресація в Інтернеті.


21.    
Використання та настроювання веб-браузера.


22.    
Пошук інформації в Інтернеті.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.

Тема 6. Основи роботи з текстовою інформацією (4 год.)

23.    
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором.


24.    
Введення й редагування тексту. Виділяння фрагментів тексту. Перевірка правопису.


25.    
Форматування тексту.

Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування тексту.

26.    
Операції з фрагментами тексту. Робота з кількома документами.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами

Тема 7. Комп’ютерна графіка (7 год.)
7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації (1 год.)

27.    
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Огляд і класифікація сучасних графічних редакторів. Формати графічних файлів.


7.2. Основи растрової графіки (3 год.)

28.    
Інтерфейс редактора растрової графіки. Настроювання параметрів малюнка та найпростіші операції з ним.


29.    
Інструменти малювання растрового графічного редактора.


30.    
Операції з фрагментами зображень.
Практична робота № 11. Створення растрових зображень

7.3. Основи векторної графіки (3 год.)

31.    
Принципи побудови й обробки векторних зображень. Інструменти малювання векторного графічного редактора. Основні дії з графічними об’єктами.


32.    
Форматування фігур. Настроювання параметрів графічних об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень.


33.    
Переміщення об’єктів у площині та за шарами. Робота з групами об’єктів.
(Оцінки за тему)
Практична робота № 12. Створення векторних зображень

34.    
Повторення. Підведення підсумків
(Оцінки за тему)


35.    
Резервний урок (використовується за потребою)



Немає коментарів:

Дописати коментар