вівторок, 21 березня 2023 р.

Урок математики в 5 класі "Задачі на відсотки" (Інсценізований урок)

 

Тема уроку: «Розв’язування задач на відсотки»

 

Мета уроку: навчити учнів володіти поняттями про відсоткові розрахунки, удосконалити вміння застосовувати їх при розв’язуванні компетентісних задач;

розвивати вміння осмислювати, аналізувати текстові задачі та застосовувати для їх розв’язку відповідні властивості, результатом яких буде точний розв´язок;

виховувати самостійність.

 

Очікувані результати: учні повинні вміти розв´язувати задачі на відсотки, задачі економічного змісту і в підсумку мати точний результат.

 

Обладнання та наочність: підручник, роздатковий матеріал.

 

Тип року: комбінований.

 

Хід уроку

 

І.Організаційний момент.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Налаштувати учнів на розв´язування задач .

 

 Усна математична доповідь

1.     1% - це …

2.     4%  від 200 грн становить …

3.     Щоб знайти відсоток від деякого числа, потрібно….

4.     Щоб знайти все число за його відсотковою частиною, потрібно …

 

 

IV. Формулювання теми та мети уроку, мотивація  навчальної діяльності.

 

Життя кожної людини в більшій чи в меншій мірі пов´язане з грошима та відсотками. І щоб почуватися в майбутньому впевнено, ми повинні добре володіти знаннями про відсотки і вміти застосовувати їх при розв´язанні життєвих задач.

 

Сьогодні ми з'ясуємо, де застосовуються знання, які ви отримали під час вивчення теми «Відсотки». Об'єктами  нашої розмови будуть магазин, банк, кафе. З магазином і кафе ви знайомі більше, оскільки щодня купуєте речі і продукти, в кафе святкуєте іменини, а з банком потрібно познайомитись ближче.

 

V. Задачі-інсценізації.

 

Менеджер з продажу магазину верхнього одягу. Наш магазин на цьому тижні  пропонує акцію.  Якщо викупуєте в нашому магазині шапку, то рукавички можна придбати на 50% дешевше від їх повної вартості. Якщо ви купуєте зимову куртку, то знижка на неї становить 32%. Поспішайте, щоб заощадити, придбавши одяг у нашому магазині.

 

Задача «Хочу купити шапку і куртку»

(До дошки виходять двоє інших учнів: представник магазину  і покупець, який хоче купити одяг)

 

Покупець: Мені подобається куртка, яка коштує  у вас 2 800 гривень. Але до куртки я маю намір придбати ще й шапку. Я думаю, що мені підійде шапка вартістю  360 гривень.

Представник магазину: Вдалий вибір! До шапки ви можете отримати рукавички вартістю 120 гривень.

Покупець: Прошу порахувати мені повну вартість моїх покупок, скориставшись вашою акційною пропозицією.

 

Представник магазину: Ідемо до каси!

(Біля дошки учень-касир робить розрахунки. Йому допомагають покупець і представник магазину)

1)    Ваша куртка коштує 2 800 гривень, але на неї акція – 32%  знижки. Знайдемо 32% від числа 2 800.

2 800 ·0,32=28·32= 896;

Тобто знижка становить 896 гривень.

2)    Віднімемо знижку від повної ціни.

2 800 – 896=1904

3)    Отже, акційна ціна придбаної куртки становить 1904 гривні.

4)    За умови, що ви придбали у нас шапку за 360 гривень, рукавички по акції будуть вам коштувати не 120 гривень, а половину, бо маєте знижку 50%.

360 + 120÷2=420.

5)    Підсумуємо вартість всіх куплених товарів.

1904+420=2 324

 

Представник магазину: З вас 2 324 гривні! Ви задоволені покупкою у нашому магазині? Скільки ви заощадили своїх грошей? (Учні класу дають відповідь). Чекаємо вас наступного разу!

 

Робота з підручником

Задача №1098. Петро П'ятак поклав у банк 14 000 гривень під 10% річних. Якою буде  сума на його рахунку через рік? Через 2 роки? (Ніяких операцій, крім нарахування відсотків, у цей час з рахунком проводитись не буде)

 

Задача «Прибуток з депозиту»

(До дошки виходить пара унчів: один—клієнт , а інший—представник банку)

 

Учениця-клієнт: Хочу покласти у ваш банк на депозит 14 000 гривень. Скажіть, будь ласка, який прибуток я буду мати через рік, а, можливо і через два роки, якщо я не буду знімати свої кошти з рахунку?

Учень-представник банку: Вам банк нарахує 10% від суми, яку ви внесете на рахунок.

Учениця-клієнт: Зробіть розрахунки, будь ласка, щоб я знала заздалегідь.

 

Представник банку  на дошці розрахунки і коментують свої дії та міркування вголос.

 

1)    Нарахуємо відсотки за перший рік.

14 000·0,1=1 400 (грн.)

2)    Додамо ці кошти до вашої суми, яка була на рахунку на початок року.

14 000 + 1 400 = 15 400 (грн.)

3)    На початок уже другого року у вас буде сума 15 400 гривень, до якої в кінці другого року дорахуємо ще 10% за користування нашим банком вашими коштами.

15 400·0,1 = 1 540 (грн.)

4)    Додамо ці кошти до суми, яка була на початок другого року.

15 400 + 1 540 = 16 940 (грн.).

Учениця-клієнт: Я згідна. Оформіть мені депозит на два роки!

 

Задача з підручника № 1121. На обід у кафе «Три піскарі» лисиця Аліса та кіт Базиліо замовили салат «Олів'є», смажене порося і торт з морозива. Коли їм принесли рахунок, то виявилось, що за салат потрібно заплатити 28% від суми, за порося – 54%, а за торт – решту 108 сольдо. Скільки сольдо коштував весь обід Аліси і Базиліо?

 

Колективна задача «Вартість обіду у кафе»

(До дошки по черзі виходить кілька  учнів для того, щоб по діях визначити вартість усього обіду)

План розв´язання задачі:

1)    Відштовхуємось від того, що весь обід – це 100%.

2)    Додамо відсоткові частини від обіду, які складають салат і порося.

3)    Віднімемо від 100% частину, як складають салат і порося.

4)    Отримаємо відсоткову частину від усього обіду, яку складає торт.

5)    Знаємо, що торт становить у грошах 108 сольдо.

6)    За відсотковою частиною торта знайдемо всю вартість обіду.

Розв'язання:

1)    28% + 54% = 82% - частина від обіду, які складають салат і порося;

2)    100% - 82% = 18% - частина від усього обіду, яку складає сам торт;

3)    108:0,18 = 600(с) – вартість усього обіду.

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

Запропонувати учням, які інсценізували задачі, прокоментувати свої дії на уроці. Оцінити роботу кожних пар, визначити найактивніших учнів.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

Повторити §37, 38. Виконати задачу № 1117, 1122.

 

Додаткова задача. Вкладник поклав на депозит в банк 20 000 грн під 15% річних. Яка сума буде в нього на рахунку через 2 роки, якщо відсоткова ставка через рік зросте до 17%?

Немає коментарів:

Дописати коментар